Social icons

Piep! Na een lange grijze herfst en winter komt ook de zon weer piepen. 
Een begin van weer een lange periode waarin ik plezier vind in het naaien en fotograferen van kleedjes voor de dochters!
Kledij maken in de winter vind ik nogal ondankbaar, steeds verstopt onder gilets en jassen…
Maar he, geen gezaag de eerste week van februari zit er al op :-)

De beste start die ik kan nemen om die kriebel terug te krijgen is shoppen!
eerst 'windowshoppen' bij de webwinkels met kledij wat er zoal in is, daarna gaan we stofjes shoppen terwijl we er direct de bijpassende patronen bijzoeken. 
Wat mij opviel was dat de maxi kleedjes en rokjes helemaal hot zijn! En oooh ja, ik ben fan. 
De eerste creatie van de zomercollectie werd dus een maxi dress voor Yinthe. 




Ik koos als basis de Minie jurk uit La maison Victor en paste de rok aan zodat hij mooi halverwege Yinthe haar kuiten zou komen, zo zie ik ze graag. 
Ook de mouwtjes paste ik aan door ze gewoon korter te maken en ook niet te laten poffen met rekker onderaan. 





De mooie katoenen stof komt van bij de Stoffenkamer en is van Cloud 9. 
Heerlijk terug met katoen te werken, het was wat de winter van de tricots en ik verwerk die toch niet zo graag. 




Lang leve de witte sneakers, gedaan met die zoektocht naar bijpassende schoenen. 







Zijn jullie ook zo fan van de maxi kleedjes? 
Ik plan er alvast nog een paar te maken!





2 opmerkingen

  1. Zalig! Ik heb 2 meter van diezelfde stof in mijn kast liggen. Je brengt me op een heerlijk idee 😍!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige jurk! En ik ben helemaal verliefd op die kleurtjes en die stof.

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews

Search

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Compagnie M