Social icons

Al heel veel naaiende blogsters gingen ook aan het breien, stikjaloers was ik op hun kunnen. 
Zowel de mooiste kleedjes naaien als prachtig kunnen breien het leek mij zo fijn!
Verschillende pogingen werden ondernomen maar nooit afgewerkt, steeds liep ik wel ergens vast in de uitleg of liet ik ergens steken vallen…
Waarom worden die werkbeschrijvingen van het breien ook alleen maar in afkortingen geschreven?!
Tot Compagnie M op de proppen kwam met een eerste brei patroontje, gratis (wel maar in 1 maat maar juist de goede voor mij, hoera!). 
Het is een jurkje met kangaroezakken en werd de Janne jurk gedoopt. 





Met dit patroontje zag ik het dus zitten om nog eens aan de slag te gaan, heel gemotiveerd door de uitgebreide uitleg ( zonder afkortingen ;-)). 
De wol haalde ik in de Zeeman, tot ik perfect kan breien wil ik er niet teveel geld aan hangen. 
Het fijne aan dit patroontje was dat het heel vlot vooruit gaat.
Op een paar avonden doorwerken had ik alle stukken klaar, met het in elkaar zetten kreeg ik hulp van de mama. Dat was ook de allereerste keer en wat tips waren welkom!





Nona staat er prachtig mee!
Met een rolkraag pulletje eronder en kousenbroeken gaat ze zeker en vast geen kou hebben deze winter!
Bedankt Compagnie M voor mij eindelijk goed op weg te krijgen met het breien, dat is dankzij jouw uitleg!
Ondertussen ben ik aan nog twee breiwerkjes bezig en die vlotten ook goed :-)






Hou trouwens Compagnie M in de gaten want en komt heel wat nieuws op vlak van breien aan!
Je kan je daar nu ook inschrijven om mee te testen in verband met nieuwe patronen voor zowel kinderen, mannen en vrouwen!
Allen daarheen!

En hier nog de link van het Janne kleedje

2 opmerkingen

  1. Mooi! Ik ben aan mijn eerste sjaal ooit bezig, heb nog veel te leren dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, zo'n mooie blogpost, met een prachtig breisel! Zie ik nu pas (naar aanleiding van je nieuwste naai-creatie op IG, ging ik nog eens kijkje nemen op je blog). Ik heb net dezelfde wol van Zeeman in huis, projects in progress daarmee ook ;-). Zo jammer dat je niet (vaak) meer blogt?!

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews

Search

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Compagnie M