Social icons

Jaja, we komen toe met de manteltjes deze winter!
Ondertussen zit het mij al wat in de vingers. 
Ontdek vandaag mantel #2 en  #3 die ik op een twee weken tijd naaide. 

Deze keer 2 maal de Louisa Coat!
Een nieuw patroon van Compagnie M!




De jasjes werden genaaid tijdens het testen van het patroon, ik sta er elke keer van te kijken wat een werk daaraan te pas komt!
En wat een mega oplettende dames die zo precies en ordelijk naaien en de kleinste fout eruit halen! Respect!
Het is al een beleving op zich van zo een testersgroep te volgen, ik geloof het maar al te graag als Marte zegt dat dit heel vermoeiende dagen zijn. 
Bij mij persoonlijk liep het wat mis met de eerste jas, al was dat zeker geen patroon fout maar een fout van een niet zo ordelijke naaister!
Maar de tweede jas, de roze is een pareltje, al zeg ik het zelf!





Over het patroon zelf, niks dan lof! Uiteraard!

De overduidelijke speelse lijnen van Compagnie M die erin verwerkt zitten zijn leuk!
De pasvorm is perfect.
Opties zijn er in overvloed, een kap, een kraagje, mouwboordjes, een rits of knopen, spelen met paspel, het kan allemaal.




De linkse jas is mijn pareltje, ik gebruikte als buitenstof flanel, super zacht en heel makkelijk te verwerken!
De voering bestaat uit een prachtige Nani Iro stof.
Als tussenvoering gebruikte ik een fleece deken uit de zeeman van 2 euro. 
Zacht, warm en goedkoop :-)
Voor de stofkeuze en de combinatie met de Nani Iro wil ik Bellelien héél hard bedanken, ze heeft mij super geholpen om een keuze te maken. 





Voor de andere jas gebruikte ik mantelstof die al twee jaar in de voorraadkast lag. 
Heel mooie stof maar niet zo fijn om te verwerken. 
Voor deze jas gebruikte ik de vlieseline H630 als tussenvoering. 
Persoonlijk zou ik bij een volgende mantel weer voor de fleece kiezen. 





De foto's werden getrokken door Marte en mij op de eerste foto shot dag die ze organiseerde voor de testers in Park Spoor Noord!
Een hele fijne plek in Antwerpen. 

Bedankt voor de foto's en je tijd!









Neem zeker eens een kijke bij alle getalenteerde dames die ook meedoen aan de Blogtour!
Mijn mond valt open van verbazing en bewondering bij al dat moois!

En wie het patroon wil bestellen…

Hier vind je zowel de papieren als het PDF patroon!
Succes met naaien!

7 opmerkingen

  1. Verliefd op die roze versie van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto's van de zusjes, het plezier spat ervan af! En wat zijn ze mooi in hun jasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie jasjes, mooie vrolijke dochters! Wat wenst een moeder zich meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind ze zo leuk samen, je meisjes! En de jasjes zien er allebei prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig twee meisjes in een zelfgemaakte jas! En zo mooi! Dat zal elke dag genieten zijn om naar te kijken deze winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. twee heel mooie manteltjes! en bedankt voor de fleecetip, die wordt hier genoteerd voor als ik ooit nog eens de moed heb om een mantel te maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews

Search

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Compagnie M